Wednesday, May 19, 2010

Hækl bælter......

Jeg har lovet Anne undreland opskriften på dette hæklede bælte. Tænkte at alle I andre lige så godt kunne få den også. Opskriften fandt jeg i en stak opskrifter, som jeg har arvet fra min faster. Hun har revet ud af blade i mange år, men nu var stakken blevet for stor, så den kom her op til mig med bud fra min mor på Ærø. I må virkelig bære over med det billede jeg har taget af mig selv med bæltet på! Lilla bluse halvvejs nede i bukser, knaplukning der åbner lidt op som om blusen er for lille og det ligner jeg har en topmave, hvilket jeg faktisk ikke har :-) Klik på scan-billedet så kan du læse det i lidt større format. Måske dette bælte også kunne være godt i dobbelt guldgarn eller pink neonsnor fra byggemarkedet! Knappen er fra Tante Grøn i Odense og oversyet med flere forskellige garner.
Hvis man hækler "bæltet" i tykt lækkert, blødt uldgarn, får man det skønneste tørklæde. Jeg kan desværre ikke lokalisere billedet af det jeg har hæklet og jeg har foræret det væk! I må tænke jer til hvordan det var. Blød lækker cremefarvet alpaka i bøde buer:-)





6 comments:

  1. 1000 tak for opskrift, er allerede igang. Det er så cool at lave. Også tak for din fine blog;0)Kh. Birgitte

    ReplyDelete
  2. Hej Maria.

    SÅ mange tusind tak for den fede fede opskrift. Det bælte vil jeg helt sikkert prøve at lave.

    Kh Anette.

    ReplyDelete
  3. sikken et fint bælte, jeg må i gang, er ikke blevet skræmt af hverken lilla bluse som kravler op af bukserne eller evt. topmave;)
    Stine:)

    ReplyDelete
  4. TAK for det, Maria! Du bist ein Krea-schatz!

    ReplyDelete
  5. Velbekomme, det er ret sjovt at hækle faktisk... I må bare i gang her i pinsen:-)
    Maria

    ReplyDelete
  6. Topmave eller ej (jeg kan forøvrigt ikke se den ;) )
    Det er simpelthen så fint. Jeg har kigget langt efter det tidligere, da jeg så det hos Erika.
    1000 tak for inspirationen.
    Nyd weekenden
    Kh
    Kristine

    ReplyDelete