Saturday, July 3, 2010

Har du lyst til et lysthus?





Lysthusene på Ærø er et kapitel for sig selv. Disse to går jeg forbi hver dag, når jeg er på Ærø. Prøv lige at se blondegardinerne og den lækre stensætning med lavendel. De to huse ligger inden for 100m og ved det røde hus som ligger på Strandvejen skal man kende bredden på sin bil, for der er st stykke ned til vandet og der er IKKE ensrettet!
Den smukke "kinesiske" tepavillion ligger ca. 1 km derfra i haven, i hjemmet for sømandsenker! Og sømandsenkerne kommer stadig hertil, og bor nogle dage på Aggershøj som det hedder!

I morges hentede jeg friske fisk på havnen, så til aftensmad stod den på fisk, persillesovs og nye kartofler. Uhm..

5 comments:

  1. Ja for fanden har jeg lyst til et lysthus..... hvor jeg kunne sidde i varmen og drikke kold hvidvin og kigge på bølgen blå...
    God laaaaang arbejdsuge
    stine:)

    ReplyDelete
  2. Det er yndige billeder fra Ærø.

    ReplyDelete
  3. Åh, hvor ville jeg da bare være vild med at have det hvide lysthus! Det kunne jeg sagtens finde plads til i min have...

    "Nydningshus", hva'?!

    Hav en dejlig dag!
    -LisBeth.

    ReplyDelete
  4. Jeg tror jeg vil bo i sådan et hvidt lysthus, når jeg bliver gammel :)

    ReplyDelete
  5. Sikke smukke huse. Har engang været på Ærø - det må jeg vist se at komme igen.

    ReplyDelete