Friday, December 30, 2011

Jeg har syet pels-vanter.... ! En gave til mig selv!






Det er længe siden jeg har syet i pels. Faktisk længe siden jeg har syet noget til mig selv! Men nu skulle det være. En af Sofias venner havde et par skønne sælskindsvanter på forleden og det fik mig til at tænke på, at jeg havde sæl og en gammel ulvepels liggende gemt i et skab!
Vantemønster havde jeg også.... og filtet lilla uld til foer... Det var bare at gå i gang.
Jeg havde lige glemt at det nogen gange glider lidt rundt, når man har pels i symaskinen, men det gik egentlig fint alt i alt. Da mine egne og vennernes børn var små, syede jeg mange pels-sutsko til dem.
Ulven som jeg har brugt til kanter er min mors, fætters, kones gamle pels! Ja, hvad man dog ikke har på lager, hvis man skulle få brug for det engang!

På det nederste billede kan du se at vanterne paser fint til de nye løbesko, jeg fiki julegave! (Selv om vanterne nok ikke egner sig så godt til løb!)

18 comments:

  1. Flot stykke arbejde..

    Jeg fik sælskindsluffer i bryllupsgave af Roald.. jeg er heldig.. Men du er så dygtig.. Tror du bliver glad for dem...
    Håber julen har været dejlig og Nytåret bliver velsignet for dig.
    Lone

    ReplyDelete
  2. Ej hvor er de flotte, har led længe efter mønster på vanter, kan du sige mig hvor jeg evt. kan købe mønstret henne? Har selv et flot grønt sælskind liggende som jeg gerne vil sy vanter af?

    Karin
    spaceblue@sol.dk

    ReplyDelete
  3. skønne vanter, flot med de lilla detaljer

    ReplyDelete
  4. Kæææææft hvor er de fede. Lav gerne en DIY på dem, jeg ved dog ikke om jeg tør kaste mig ud i forsøget, men måske et nytårsfortsæt.
    Godt nytår
    Charlotte

    ReplyDelete
  5. Hvor er de flotte!!
    Jeg er fuld af beundring :)
    Thea
    http://the-knitting-bee.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Sikke kreationer. De er virkelig flotte.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Hvor er de skønne! Jeg er vild med dine detaljer, der giver dem det personlige udtryk og får dem til at rykke lige et lille stykke udenfor den i forvejen lækre kategori "Pels-luffer". Guf til dig og dine fingre...
    Godt nytår!
    -LisBeth.

    ReplyDelete
  9. Hvor er de dog fine....dejligt med noget til sig selv. Godt nytår til dig og dine!

    ReplyDelete
  10. De er super flotte Maria.. men puha nok svære at lave når de sådan glider..:0) Ha et godt nytår.. vi ses i det nye år... (hvisker)( - jeg har fået en symaskine - vildt ik!!)
    Knuzz Iben

    ReplyDelete
  11. Heisann. Jeg fant bloggen din en dag jeg var ute og surfet. Her fant jeg så mye fin inspirasjon, så jeg kommer stadig tilbake. Det er så mye av det du beskriver som jeg får lyst til å prøve meg på. Ønsker deg et riktig godt nytt kreativt år.

    ReplyDelete
  12. Sjov detalje med garnet i pelsen. Når jeg syer i pels sætter jeg det først sammen med en lille kontor-hæftemaskine. Hullerne forsvinder bagefter.
    Har du set de luffer jeg viste på bloggen i går? De er lidt mere traditionelle.

    Ønsker dig og din familie et rigtig godt nytår. Det har været en stor fornøjelse, at følge din spændende blog i 2011 - glæder mig til mere i 2012.

    ReplyDelete
  13. Tusind tak alle sammen.
    Jeg skal se om jeg kan scanne mønsteret til jer en af dagene...
    Godt nytår til jer alle.
    Tak for de gode råd Fru Olsen, jeg tjekker lige dine vanter.
    Maria

    ReplyDelete
  14. De ser lækre ud. Fin blog du har;-)

    ReplyDelete
  15. i kan få tip og mønstre skriv til Benedikte
    Christensen Systuen@greennet.gl
    hun lever af at sy skind mm
    så hun vil nok hellere sælge jer produkterne

    Grl ..

    ReplyDelete
  16. Det vil da være lækkert hvis du ville scanne mønstret ind til os :-)

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete