Tuesday, September 22, 2015

Sådan laver 620 elever et fælles billede. DIY (også til færre mennesker!)


På min skole havde vi 40 års fødselsdag i sidste uge og stor emneuge hele ugen. Jeg havde været med til at planlægge en "gave" til skolens kantine. Alle elever har tegnet et overskåret stykke frugt med Caran Dache Oliekridt. Deres tegninger er 10*10 cm. De 620 små tegninger har mine kollegaer og jeg limet op på store mdf-plader, som vi har grundmalet hvide rundt i kanten. Her under, har jeg kopieret det oplæg ind, som jeg havde lavet til alle mine kollegaer, så de kunne tegne frugter med eleverne, uden at jeg var der. Måske kan du bruge ideen til noget? Det kunne også være et familiebillede, som blev lavet til familiefesten og uden helt så mange stykker frugt!
Et godt råd til limningen: Jeg havde målt meget præcise felter op på pladen, på 20*20 cm, som vi kunne styre de mange små karton-kort efter. Kortene havde en kollega skåret på skolens skæremaskine.
P.s. Jeg har sat et "label" på dette indlæg med "ferie-krea med børn". Jeg tænker at kort på 10*10 cm er oplagte at have med i rejsekufferten. Sammen kunne familien lave et flot billede i løbet af ferien...?
God fornøjelse. Maria





6 comments: