Tuesday, September 4, 2012

Sådan knytter du neonfarvede armbånd.


Forleden lavede jeg et mini kreaprojekt. Men ikke desto mindre var det lige så nydelsesfuldt som store krea-projekter :-)
Jeg knyttede et armbånd af mit neon-pink murersnor fra byggemarkedet. Jeg skulle til bryllup i weekenden og for at min sorte silkekjole ikke skulle blive alt for pæn og heller ikke alt for kedelig, var det på sin plads med noget murersnor!!!

Du kan gøre sådan her:


  • Klip to snore i ca. 50 cm længde
  • Læg dem dobbelt. Buen kommer til at udgøre knaphullet
  • Klip en ny lang snor på ca. 1 m
  • Bind den rundt om de to dobbelte snore tæt på folden/buen, men med et hul der er stort nok til den knap eller perle, du vil bruge. Du skal bare binde den fast med en enkelt knude, som den første knude  på et snørebånd.
  • Nu kan du begynde at knytte. Hvis du ikke ved hvordan man gør, kan du tjekke det her: På en amerikansk youtube video
  • Når det knyttede stykke har den ønskede længde, klipper du de to ender ned til 1 cm.
  • Stille og roligt skal du nu have dem smeltet ned, så de er helt korte. Brug en tændtik, være rolig og klar til at puste ud når flammen når ned til din knytning.
  • Nu er du klar til at trække en perle på de fire løsthængende snore. (Dem du har knyttet rundt om).
  • Når perlen er på, binder du en stor knude og smelter de fire ender på sammen måde som beskrevet ovenfor.
  • Perlen fungerer som knap. Den skal have et lidt stort hul, for at rumme de fire ender.
  • Denne fine perle har jeg vundet i en give away for et par år siden. Desværre kan jeg ikke huske hvilken skøn krea-blog den kommer fra. Men hvis kreatøren læser med, kan du jo lige sige hej her under, så vi kan få det frem i lyset. Det ville være dejligt.

4 comments:

  1. Hvor er det da en god ide at knytte med murersnoren...det tror jeg også jeg vil prøve...tak for ideen!

    ReplyDelete
  2. Super god ide! Jeg skal kreere armbånd med mine piger :-) Maria du som er så kreativ - vil du være med til min bordkortudfordring/leg? Du kan læse mere på:
    Bordkort i nyt design på min blog.

    ReplyDelete
  3. Hvor er de fine. Hvor har du fundet neonfarvet murersnor?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Nina.
      Jeg har købt det i Byg og Mal, men jeg har det det i flere andre byggemarkeder...
      Vh maria

      Delete