Thursday, November 28, 2013

Sådan laver du en lille engel....



Jeg har lovet mine kristendomskollegaer, at opfinde en engel, vi kunne lave med vores tre kristendomshold her op mod jul.
Jeg har været gennem flere forsøg, hvoraf nogle blev for svære for indskolingsbørn og andre blev for kiksende! Nu er jeg endt på denne model, som jeg synes er ret sød og simpel at lave.
I min klasse laver vi jævnligt en "tegne-diktat" hvor jegikke plejer at fortæle, hvad det er vi tegner fra starten af. Jeg tegner altid med på tavlen undervejs.
Her får du "opskriften" på vores engle. Altså i diktatform!

1.   Tegn en oval som hoved, brug blyant
2.   Tegn en trekantet krop
3. Tegn ben. Dreng eller pige afhænger af kjortellængde.
4.   Tegn hår
5.   Tegn øjne og mund (Fx syngemund og lukkede øjne, men ikke et krav)
6. Klip ud og mal ansigt og hænder med akvarelmaling. Fx Ecoline.
7.   Tegn ansigt og hår op med sprittusch.
 
8. Klip tøj af silkepapir og stofrester.

9.   Prik et lille hul med en tegnestift og træk et stykke ståltråds gennem hullet. Træk en perle på som glorie.
10. Klip vinger af et kaffefilter og lim på
11. Lim en perlemorsknap fast forrest på pigens kjole. Og midt på vingerne. Brug en limpistol.
12. Tegn stribede strømpebukser med en tusch.
 
God fornøjelse, Maria

4 comments:

  1. Har jeg mon nævnt, at jeg ønsker mig sådan to......?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvad du ønsker, skal du fåååååå......
      De er allerede landet hos mig og hængt op. Tak!

      Delete
  2. De er fantastiske :o) Mit allerbedste julepynt er sådan en engel - ca 30 cm i højden. Ansigtet er skiftet ud med et kopieret billede af vores yngste søn. Lavet af ... måske vores søn ... underpåvirkning af en fantastisk børnehaveklasseleder. Sønnen er nu 18 år og ikke helt så vild med englen...

    ReplyDelete