Monday, February 11, 2013

En æra er forbi! Nej to...! Nej tre...!

Den første æra, der er forbi, er trediverne!
Ja altså, mine tredivere! Jeg blev 40 her i januar, blev fejret af familien og venner og heldigvis føles mit liv stadig som om, det er ret levende og ikke døden nær ;-) (på trods af den høje alder....)!
Den næste æra, der er forbi er mit friskole-liv!
Jeg har sagt op som lærer på friskolen (af en masse forskellige grunde, som der ikke er grund til at flashe på nettet). Fanen til venstre her for "friskoleliv" bliver derved ikke meget længere, end den er.
Mit "nye liv" og måske starten på en ny æra for mig, foregår på en af de lokale folkeskoler.... Jeg er en glad folkerskolelærer for 33 børn fra 0. til 2. klasse. Heldigvis bakket op af to skønne, dygtige og skrappe pædagoger (lige min stil :-). Jeg arbejder i et vikariat og ved ikke hvad fremtiden byder på efter sommerferien...... Vi får se..... I hører nærmere, hvis der er noget at berette!

Den tredje æra der er forbi, er tiden her på KIRKEBY, hvor I ikke skulle skrive en kode, for at kommentere her ved mig. Jeg begyndte at få rigtig mange "spam-kommentarer" fra et tobaksfirma i et eller andet land! Jeg var derfor nødt til at slå kode-funktionen til igen, selv om jeg helst var fri!

Ja, der er flere grunde til, at bloggen har været i "dvaletilstand" siden nytår!

For at det ikke kun skal være ord, men også krea og billeder, som det plejer her ved KIRKEBY, kommer der nu en DIY på små glas til lys eller blomster eller you name it!


 
 
  1. Først laver du et papir-mønster ved at vikle et stykke papir uden om det glas, du vil bruge og klippe kanterne til, så det passer. Husk at lægge søm-rum til ved sammensynigen men ikke i top og bund.
  2. Klip ud i stof. (Klip flere farver med det samme, hvis du skal lave flere glas.)
  3. Sy skråbånd på foroven og forneden.
  4. Sy stofstykket sammen ret mod ret og zig zag over kanten. Vend om til retten.
  5. Sy knaphulssting rundt i kanten for oven.
  6. Hækl en runde musetakker i knaphulsstingene.
  7. Stil glasset ind i "etuiet" og nu er du færdig :-)
 
God fornøjelse. Maria

5 comments:

  1. Tillykke med dit nye liv. Forhåbentlig kommer du med masser af nye idéer til børn.
    Det med spam er ikke i orden. Så fint du sætter koden til igen. Det må vi leve med :-)

    ReplyDelete
  2. Kære Maria

    .... tillykke med det hele, de 40 år, dit nye arbejdsliv m.m.
    Lyder som om der har været nogle omvæltninger i gang.
    Knus Stine:)

    ReplyDelete
  3. Jubiii en ny form for ungdom - altså i dit sine starter nu - uha det bliver, ja er allerede godt.. men blev da lige bange for at du lukkede kirkeby og måtte læse en gang til.. PYHA..

    Godt at du er glad for dit nye skoleliv - det fortjener du...
    Knus herfra

    ReplyDelete
  4. Jeg kaster mig forbi koden ;-) får at vise min store respekt for, at du ændre dit arbejdsliv, det er da en stor beslutning. Ønsker for dig, at det må føre noget godt med sig.
    KH Signe

    ReplyDelete
  5. Jeg er med, - kode eller ej, - og heldigvis også i det daglige:)

    ReplyDelete